بررسی گیم‌پلی ۲۰ دقیقه‌ای Ghost of Yōtei

ghost of yotei بازی جذابی دیگر از استودیو ساکر پانچ خواهد این بازی با حفظ قابلیت های مثبت و خوب ghost of tsushima و همینطور نوآوری های جذاب منتشر شد اطلاعات جدیدی از این بازی در آخرین گیم پلی منتشر شده به دست آمده که در ادامه این مقاله آنها را بررسی خواهیم کرد
ghost of yotei اطلاعات بازی (1)

بازی Ghost of Yotei، دنباله‌ای مستقل برای بازی تحسین‌شده Ghost of Tsushima، در رویداد اخیر State of Play سونی با یک نمایش گیم‌پلی ۲۰ دقیقه‌ای چشمگیر رونمایی شد. این بازی که توسط استودیوی Sucker Punch Productions توسعه یافته و قرار است در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۲۵ به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شود، نوید یک ماجراجویی حماسی جدید در ژاپن را می‌دهد. در این مقاله، به بررسی جزئیات جدید گیم‌پلی، داستان، مکانیک‌ها، شباهت‌ها و تفاوت‌ها با نسخه قبلی، و حالت‌های جدید بازی می‌پردازیم. این تحلیل جامع برای طرفداران بازی و علاقه‌مندان به دنیای گیم طراحی شده تا اطلاعات کاملی از آنچه در انتظارشان است ارائه دهد.

داستان: انتقام و هویت در سرزمین اِزو

داستان اکانت قانونی Ghost of Yotei حول محور شخصیت جدیدی به نام آتسو می‌چرخد، یک رونین از تبار آینو که در جستجوی انتقام از گروهی به نام Yōtei Six است. این گروه، ۱۶ سال پیش خانواده آتسو را کشته و او را در حالی که به یک درخت سوخته سنجاق شده بود، رها کردند. آتسو که از این فاجعه جان سالم به در برده، اکنون به سرزمین اِزو (هوکایدوی امروزی) در سال ۱۶۰۳ بازگشته تا با شمشیر خانوادگی‌اش انتقام بگیرد.

 داستان بازی بر تم‌هایی چون انتقام، هویت فرهنگی، و بقا در محیطی خشن و بی‌رحم تمرکز دارد. برخلاف جین ساکای در Ghost of Tsushima که با تعارض بین افتخار سامورایی و ضرورت‌های عملی مبارزه می‌کرد، آتسو تنها است که هیچ التزامی به کدهای اخلاقی سامورایی یا نینجایی ندارد. این تفاوت شخصیتی، روایتی تاریک‌تر و احساسی‌تر را نوید می‌دهد که بر اساس گفته‌های کارگردانان خلاق بازی، جیسون کانل و نیت فاکس، عمیقاً به هویت و گذشته آتسو وابسته است.

ghost of yotei اطلاعات بازی (2)

یکی از ویژگی‌های داستانی جدید در yotei، سیستم سرنخ (Clue System) است که به بازیکنان اجازه می‌دهد از طریق بازجویی دشمنان یا گفتگو با متحدان، سرنخ‌هایی برای ماموریت‌ها جمع‌آوری کنند. این سرنخ‌ها به صورت کارت‌های ویژه‌ای در منوی بازی ذخیره می‌شوند و به بازیکنان کمک می‌کنند تا مسیرهای داستانی یا مکان‌های مخفی را کشف کنند. این مکانیک، داستان را غیرخطی‌تر کرده و به بازیکنان آزادی بیشتری برای انتخاب نحوه پیشبرد ماجرا می‌دهد.

گیم‌پلی: آزادی، اکتشاف و مبارزات پویا

بازی Ghost of Yotei بر پایه موفقیت‌های Ghost of Tsushima ساخته شده و گیم‌پلی آن ترکیبی از عناصر آشنا و نوآوری‌های تازه است. دنیای باز بازی در منطقه اِزو، با مناظر وسیع، دشت‌های یخ‌زده، جنگل‌های انبوه و کوه‌های ناهموار طراحی شده است. قله نمادین کوه یوتِی به عنوان یک نقطه عطف بصری در مرکز نقشه قرار دارد و بازیکنان را به اکتشاف دعوت می‌کند. برخلاف Ghost of Tsushima که از سیستم “باد راهنما” برای هدایت بازیکن استفاده می‌کرد، 

در اکانت Ghost of Yotei بر آزادی بیشتر بازیکن تأکید دارد. ساکر پانچ اعلام کرده که این بازی “بیش از هر بازی دیگری که ساخته‌اند” به بازیکنان آزادی عمل می‌دهد. این آزادی در سیستم اکتشاف نمایان است، جایی که بازیکنان می‌توانند با استفاده از دوربین (spyglass) به دنبال نقاط جذاب در دوردست بروند و ماجراهای جدیدی را کشف کنند.

مبارزات دراکانت Ghost of Yotei نیز تحول چشمگیری یافته است. برخلاف سیستم حالت‌های (stances) شمشیرزنی در Ghost of Tsushima، آتسو از مجموعه‌ای متنوع از سلاح‌ها استفاده می‌کند که هر یک برای موقعیت‌های خاصی مناسب هستند. این سلاح‌ها شامل کاتانای تک، کاتانای دوتایی، اوداچی (شمشیر بلند)، یاری (نیزه)، و کوساریگاما (زنجیر و داس) است. 

بازیکنان می‌توانند در حین مبارزه بین این سلاح‌ها جابه‌جا شوند، که یک سیستم مبارزه‌ای شبیه به “سنگ، کاغذ، قیچی” ایجاد می‌کند. برای مثال، اوداچی برای دشمنان سنگین و کاتانای دوتایی برای دشمنان مجهز به نیزه مناسب‌تر است. همچنین، آتسو می‌تواند از سلاح‌های دوربرد مانند کمان، کونای، و تفنگ تانگاشیما استفاده کند، اگرچه به نظر می‌رسد استفاده از تفنگ به دلیل سر و صدای زیاد، برای موقعیت‌های مخفی‌کاری کمتر مناسب باشد.

ghost of yotei اطلاعات بازی (7)

این تنوع سلاح در بازی Ghost yotei یک جذابیت خاص در مبارزات بازی ایجاد میکند و باعث خواهد شد که بازیکنان هرگز از مبارزات خسته نشوند و هر بار تفاوت های خاصی در مبارزه حس کنند یکی از مکانیک‌های جدید، امکان خلع سلاح دشمنان یا حتی خلع سلاح شدن توسط آن‌ها است که لایه‌ای از چالش و استراتژی به مبارزات اضافه می‌کند. این ویژگی، همراه با انیمیشن‌های روان‌تر و هوش مصنوعی بهبودیافته دشمنان، تجربه‌ای پویاتر و هیجان‌انگیزتر ارائه می‌دهد.

شباهت‌ها و تفاوت‌ها با Ghost of Tsushima

Ghost of Yotei در بسیاری از جنبه‌ها وام‌دار Ghost of Tsushima است، اما تفاوت‌های قابل‌توجهی نیز دارد. از نظر بصری، هر دو بازی زیبایی‌های ژاپن فئودال را به تصویر می‌کشند، اما Yotei با استفاده از سخت‌افزار پلی‌استیشن ۵، مناظری با جزئیات بیشتر، افق‌های وسیع‌تر، و جلوه‌های آب و هوایی پویا مانند طوفان برف و شفق قطبی ارائه می‌دهد. برخلاف جزایر گرم و بادخیز تسوشیما، اِزو محیطی سرد و خشن دارد که بر مکانیک‌های بقا و پیمایش تأثیر می‌گذارد.

تغییرات بازی ghost of yotei نسبت به بازی ghost of tsushima

از نظر داستانی، هر دو بازی بر یک جنگجوی تنها تمرکز دارند، اما آتسو برخلاف جین، که بین افتخار و عمل‌گرایی سرگردان بود، شخصیتی بی‌رحم‌تر و مصمم‌تر دارد. این تفاوت، به همراه تم‌های فرهنگی مرتبط با آینو، داستان را از منظر جدیدی روایت می‌کند. گیم‌پلی نیز با حذف سیستم حالت‌ها و جایگزینی آن با سلاح‌های متنوع، رویکردی آزادتر به مبارزه ارائه می‌دهد. در حالی که Ghost of Tsushima به دلیل مینی‌گیم‌های تکراری مانند نوشتن هایکو مورد انتقاد قرار گرفت، اکانت قانونی Ghost of Yotei با معرفی سیستم سرنخ و کمپ زدن در طبیعت، سعی در رفع این مشکل دارد.

ghost of yotei اطلاعات بازی (3)

حالت‌های جدید گیم‌پلی

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های نمایش اخیر، معرفی حالت‌های نمایشی جدید بود که تجربه بازی را به سطحی سینمایی‌تر می‌برند:

     

      • حالت کوروساوا (Kurosawa Mode): این حالت که در Ghost of Tsushima بسیار محبوب بود، با ارائه تصاویر سیاه و سفید، دانه‌های فیلم، و دوبله ژاپنی با لب‌خوانی دقیق بازمی‌گردد. این حالت ادای احترامی به فیلم‌های سامورایی آکیرا کوروساوا است.

      • حالت میکِه (Miike Mode): با الهام از کارگردان فیلم ۱۳ Assassins، تاکاشی میکِه، این حالت دوربین را به آتسو نزدیک‌تر می‌کند و با افزایش خون و گل و لای در مبارزات، حس خشن‌تری به بازی می‌دهد.

      • حالت واتانابه (Watanabe Mode): با همکاری شینیچیرو واتانابه، کارگردان انیمه Samurai Champloo، این حالت موسیقی لو-فای اختصاصی را به اکتشاف و مبارزات اضافه می‌کند و فضایی آرام‌تر و هنری‌تر ایجاد می‌کند.

    این حالت‌ها، همراه با گزینه دوبله ژاپنی کامل با لب‌خوانی دقیق، تجربه‌ای غنی و متنوع ارائه می‌دهند که بازی را از منظرهای مختلف جذاب می‌کند.

    مکانیک‌های جدید و ویژگی‌های جانبی gohst of yotei

    یکی از ویژگی‌های نوآورانه، سیستم Wolf Pack است که جایگزین دفترچه ماموریت‌های سنتی شده است. این سیستم، مدیریت متحدان و فروشندگان را به شکلی شخصیت‌محور ارائه می‌دهد. بازیکنان می‌توانند در کمپ‌های خود با اعضای Wolf Pack مانند مربیان رزمی، تاجران، یا حتی یک گرگ وحشی که در مبارزات کمک می‌کند، ملاقات کنند. این مکانیک، تعاملات را معنادارتر کرده و نیاز به گشتن در نقشه برای یافتن NPCها را کاهش می‌دهد.

    از دیگر قابلیت های دنیای جهان باز در ghost yotei میتوان به قابل جایزه گیر بودن اشاره کردن که درآن شما میتواند به دنبال یافتن افراد تحت تعقیب بروید و با کشتن آنها جایزه ای که برای آنها تعیین شده بود را دریافت کنید که قطعا بازی را فراتر از دنبال کردن خط اصلی داستان میبرد و میتواند تجربه پر ماجرایی را برای هر فرد تحت تعقیب را به ارمغان بیاورد

    ghost of yotei اطلاعات بازی (4)

    علاوه بر این، حالت عکاسی (Photo Mode) بهبود یافته و امکان بازگشت به گذشته آتسو با یک دکمه فراهم شده است که به بازیکنان اجازه می‌دهد لحظات کلیدی زندگی او را بازبینی کنند. این ویژگی، عمق احساسی داستان را تقویت می‌کند.

    نتیجه‌گیری: گامی بزرگ به سوی آینده

    Ghost of Yotei با ترکیب عناصر موفق Ghost of Tsushima و نوآوری‌های جدید، خود را به عنوان یکی از موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۵ معرفی کرده است. از داستان عمیق و شخصیت‌پردازی آتسو گرفته تا گیم‌پلی پویا و حالت‌های نمایشی خلاقانه، این بازی پتانسیل آن را دارد که استاندارد جدیدی در ژانر اکشن-ماجراجویی دنیای باز تعیین کند. با تمرکز بر آزادی بازیکن، مبارزات متنوع، و محیطی خیره‌کننده،اکانت   Yotei نه تنها به ریشه‌های خود وفادار است، بلکه گامی جسورانه به سوی آینده برمی‌دارد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 − 15 =

    لوگو بست گیم

    فروشگاه بست گیم

    برای خرید اکانت های ترکیبی با قیمت های ارزان حتما از کانال تلگرامی بست گیم دیدن کنید
    BestGameaccount@